18.01.2012

Reiseliv

Noe av det morsomste med å bo i et annet land, er å reise rundt! Nå er jeg så heldig at jeg bor en halvtime unna grensen, med gode muligheter for turer til Sveits, Frankrike, Italia og Østerrike. Om ca. to uker kommer min gode venn Kristin på besøk! Det gleder jeg meg masse til, og på fire dager skal vi besøke Tyskland, Sveits og Frankrike.

Første stopp: Basel, Sveits
Hentet fra: http://travelcia.com/europe/basel-the-golden-gate-of-switzerland/
Andre stopp: Colmar, Frankrike
Hentet fra: http://www.zoology.ubc.ca/~alathea/sample/
Tredje stopp: Görwihl, Tyskland

Det er fint å kunne reise vekk i blant. Særlig når man bor så øde til! Har jeg ett råd når det gjelder søknadsprosessen, er det å være litt kritisk. Hva er viktig for deg? Arbeidet, fritid, språk, reisemuligheter osv. Alt må vurderes litt i forhold til hverandre. Jeg skulle nok ønske jeg bodde i en litt større by, med flere muligheter. Men samtidig ville jeg ikke byttet bort prosjektet mitt til fordel for det. Det finnes ingen garantier. Man kan føle seg ensom i en stor by også. Noen sjanser må taes, og så får man bare gjøre det beste ut av det. 

2 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg masse!!! Blir epiiic, Køben 2.0, altså oppgradering av Købenturen :)

    SvarSlett
  2. Så fint med blogg! Koslig å lese for en som også er langt hjemmefra. Og vet at man kan føle seg ensom i en større by også, det er vel hva man gjør det til selv :) Stå på, og kos deg på reisefot!

    SvarSlett