05.02.2012

Flyplassmoro

Gjesteinnlegg av Kristin Lilje

Vi har gjort så UTROLIG mye på reisen at jeg må dele inn dagene i forskjellige innlegg. Dette innlegget er derfor fra første dagen (torsdag), da jeg begynte min ferd mot Sigri.

Min reise startet allerede ganske dårlig da jeg skulle ta trikken til toget, for da ble det jammen meg strømstans. Da følte jeg meg sånn:

Litt oppgitt med andre ord. Med friskt mot ringte jeg en taxi og tok flytoget slik at jeg fortsatt hadde god tid til flyet skulle gå. Men på Gardermoen fikk jeg beskjed om at flyet jeg skulle med var 50 minutter forsinka, og at jeg ikke kom til å rekke flyet videre i Berlin (eller som svensken bak disken sa: det skjer inte). Da følte jeg meg sånn her:
Jeg var nok enda mer lei meg, men det er vanskelig å vise på Photo Booth. Jeg sjekket inn og var klar for å sove i Berlin, men så fikk jeg den fantastiske beskjeden om at jeg var ombooket til München i stedet og skulle komme meg til Basel samme kveld!! Da følte jeg meg sånn her:
Jeg måtte bare vente tre timer på flyplassen da, men det var gøy, for jeg fikk 5 euro å spise for. Deretter gikk alt bra helt til flyet skulle gå fra München, for da gikk det ikke.. Crewet vårt var forsinket og derfor ble vi også forsinket.. Da var jeg tilbake til dette:

Eneste problemet var at jeg ikke fikk tak i Sigri og jeg ikke visste adressen til B&B-en vår. Heldigvis fikk jeg beskjed fra en reddende engel fra Norge (med andre ord moren til Sigri) om at Sigri ventet på meg på flyplassen! Det var kjempekoselig å høre, og da var jeg tilbake til glad igjen! Helt til jeg fikk vite at hvis ikke crewet vårt kom slik at vi fikk landet før 00.30, så kom vi ikke til å få lande for da var flyplassen stengt. Da ble jeg litt sånn her:
Men det utrolige skjedde: vi landet og alt gikk bra, stor gjenforening på den sveitsiske siden av flyplassen hvor vi var de eneste personene, vi tok taxi til La Vie en Rose og da skjedde det mye spennende kan dere tro!

.. men det får dere lese om i neste blogginnlegg!
Bis dann!

1 kommentar: